counter create hit

مطالب مرتبط:

طنز؛ استفاده از کلمه «شو» در برنامه های سیما

علی مسعودی نیا در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: با توجه به اینکه اخیرا برنامه سازان شبکه های پرشمار و درخشان سیما در استفاده از صنعت جناس تام به مراتبی دست یافته اند و متوجه شده اند بن مضارع فعل «شدن» که می شود «شو» با کلمه فرنگی «شو» (به معنای نمایش یا یک چ ...

حسینی: برنامه من، همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

تشریح عملکرد بودجه سال ۹۶ توسط نوبخت

نشست عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد. به گزارش تجارت نیوز، محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره ...

عربستان سعودی برای نخستین بار به جشنواره فیلم کن می‌رود

عربستان سعودی قصد دارد برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

فیلم | تصویر نجومی روز ناسا: انفجاری عظیم بر سطح خورشید

یکی از منحصربه فردترین پدیده هایی که در خورشید رخ می دهد، شراره انفجاری است. ژوئن ۲۰۱۱ (خرداد ۱۳۹۰) شراره ای خورشیدی در ابعاد متوسط، رو به دوربین های ناسا اتفاق افتاد و چشم اندازی یکتا خلق کرد. ...

جزییات پیش فروش بلیت های جشنواره جهانی فیلم فجر

پیش فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

سانسور تلویزیون با بارسلونا چه کرد؟!

بعد از حذف بارسلونا توسط رم، شهاب جعفرنژاد با این متن، کارتون زیر را در اینستاگرامش منتشرکرد.

۳ سؤالی که قبل از انتشار سلفی هایتان، باید از خود بپرسید

شبکه های اجتماعی ما را احاطه کرده اند. هرجا می رویم و هر کاری که می کنیم، این شبکه ها در زندگی مان حضور دارند. این شبکه ها ابعاد مثبت و منفی را توأم با هم دارند و می توانند به هر دو صورت بر سلامت روان ما اثر بگذارند. مطالعات مختلفی اعلام می کنند که این ...

«لاتاری» از «مصادره» پیشی گرفت +جدول

در چهارمین هفته نمایش فیلم های اکران نوروزی، فیلم های اجتماعی از کمدی صدرنشین پیشی گرفتند و «لاتاری» در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

توقف نمایش فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ امروز

به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ در سالن های سینما نمایش داده نمی شوند.

«لاتاری» و «به وقت شام» از «مصادره» پیشی گرفتند + جدول

در چهارمین هفته نمایش فیلم های اکران نوروزی، فیلم های اجتماعی از کمدی صدرنشین پیشی گرفتند و «لاتاری» در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

عکس ؛ نقی معمولی اینبار در کلینیک به استقلالی ها رسید!

عکس ؛ نقی معمولی اینبار در کلینیک به استقلالی ها رسید!

محسن تنابنده که در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت روبروی دوربین های تلویزیون حاضر شد، به دلیل آسیب دیدگی پا امروز در کلینیک باشگاه استقلال حاضر شد تا به مداوای پای مصدومش زیر نظر دکتر امین نوروزی معاونت پزشکی استقلال بپردازد. تنابنده از هواداران متعصب استقل ...

داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم(ع) به روایت حجت الاسلام قرائتی + فیلم

داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم(ع) به روایت حجت الاسلام قرائتی + فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم(ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

فیلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره جهانی فجر معرفی شدند

فیلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره جهانی فجر معرفی شدند

اسامی فیلم های ایرانی و خارجی پذیرفته شده در بخش های مختلف سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شدند.

«نقی معمولی» استقلالی شد +عکس

محسن تنابنده بازیگر نقش «نقی معمولی» در سریال پایتخت امروز در کلینیک استقلال حضور یافت.

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.