counter create hit

مطالب مرتبط:

امیر قطر: نمی توان جنایتکاری مثل اسد را تحمل کرد

امیر قطر در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد، منطقه نمی تواند «جنایتکاری جنگی همچون بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه را تحمل کند.

استفاده از ماهواره در ایران قانونی خواهد شد؟

هم اکنون اغلب شبکه های صدا و سیما بر روی ماهواره ها قابل دسترسی است و بسیاری از شهروندان اساساً از این طریق به شبکه های تلویزیون ایران دسترسی دارند اما این حضور قطعاً می بایست توسعه کیفی چشمگیری داشته باشد، تا مخاطبان فارسی زبان که هم اکنون میان صدها شبکه مخیر به ا ...

سخنگوی کرملین: ما دیپماسی توئیتری نداریم

سخنگوی ولادیمیر پوتین با رد تلاش دونالد ترامپ برای گفت وگو با روسیه از طریق انتشار پیام های توئیتری، هشدار داد رئیس جمهوری آمریکا خطر وخیم کردن همین شرایط شکننده کنونی را به وجود می آورد. ...

نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم فروردین ۹۷

نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم فروردین ۹۷

به گزارش جهان نیوز، در دهه سوم فروردین ماه که ایام تعطیلات سال جدید به طور کامل پایان یافته و هر یک از افراد فعالیت های جدی خود را از سر گرفته اند، نگارخانه های شهر نیز با رویکردی متفاوت تر از گذشته در حال رسیدگی به امور نمایشگاهی و ساماندهی تقاضای هنرمندان مبنی ...

اوج  مصائب  ائمه در دوره امامت امام کاظم(ع) بود

اوج مصائب ائمه در دوره امامت امام کاظم(ع) بود

به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری سخنران و کارشناس امور دینی، در خصوص شهادت، صبوری و سیره حضرت موسی کاظم (ع) گفت: موسی کاظم (ع) امام بزرگواری است که وارث غم ها و مصائب بسیاری در دوران امامت خود به جهت فشارهای حکومت زمانه خود بود. بعد از وا ...

طنز؛ پکیج جمع بندی عید

علی بایبوردی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: مهم ترین سوالی که قبل از هر عید دیدنی پرسیده میشه، اینه که خونه شون اینترنت داره یا نه؟! اگه نداره ما رو الکی نبرین. کلی از برنامه هامون باید آپدیت شن و توقع ندارین با اینترنت خودمون این کارو بکنیم که؟! ...

پخش «هیات مدیره» تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد/ حضور بازیگران جدید

پخش و تصویربرداری سریال «هیات مدیره» در فاز اول تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و بعد از توقف ساخت فاز دوم این سریال ادامه پیدا می کند.

حضور ایرانی ها در بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن

ایران در هر دو بخش فیلم های کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن یک نماینده دارد.

پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه» به کارگردانی یلدا جبلی به پایان رسید.

«لاتاری» از «مصادره» پیشی گرفت +جدول

در چهارمین هفته نمایش فیلم های اکران نوروزی، فیلم های اجتماعی از کمدی صدرنشین پیشی گرفتند و «لاتاری» در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

کارتر: ترامپ نباید به سمت تسلیحات اتمی برود

رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به سابقه فعالیتش در زمینه صلح هشدار داد دونالد ترامپ باید از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه یا سایر کشورهای درگیر خودداری کند و به هیچ قیمتی دست به یک حمله هسته ای نزند. ...

اعلام نام ۶ فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه جشنواره جهانی فجر

اسامی فیلمâهای ایرانی و خارجی پذیرفته شده در بخش «سینمای سعادت» سیâوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد.

دعای توسل به امام موسی کاظم (ع) و اشعاری خواندنی درباره ایشان!

امام موسی کاظم علیه السلام فرزند امام جعفر صادق (ع) در سال 183 هجری قمری در زندان به شهادت رسید . و امامت به علی بن موسی الرضا (ع) منتقل شد . نوشته دعای توسل به امام موسی کاظم (ع) و اشعاری خواندنی درباره ایشان! اولین بار در فرهنگ و هنر پد ...

عملی که در ماه رجب تمامی گناهان را از بین می برد

عملی که در ماه رجب تمامی گناهان را از بین می برد

به گزارش جهان نیوز، علامه مجلسى در زاد المعاد فرموده كه از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرمود : هر شخصی در هر شب و هر روز ماه رجب و شعبان و رمضان سه مرتبه هر يك از حمد، آية الكرسی، قل يأيها الكافرون، قل هو الله أحد، قل أ ...

پیام شورای مرکزی کانون کارگردانان به بنیاد فارابی

ایسنا نوشت: شورای مرکزی کانون کارگردانان در پیامی ضمن تشکر از بنیاد سینمایی فارابی برای اعلام شفاف تسهیلاتی که به پروژه های سینمایی در سال های 90 تا 96 اختصاص داده شده است، خواهان شفاف سازی همه نهادها در این امر شد. ...

انگلیس با عملیات نظامی علیه سوریه موافقت کرد

کابینه نخست وزیر انگلیس در نشست اضطراری روز پنج شنبه، با لزوم «اقدام» جهت بازدارندگی در برابر کاربرد تسلیحات شیمیایی موافقت کرد.

امیر پوردستان: دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیروان گفت: دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافلگیر نمی شوند و دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند. ...

پرداخت پول به عابرانی که از روی پل عبور می کنند!

راهکاری که مشکل را بغرنج تر کرده است، اما همچنان برای مسئولان به عنوان بهترین گزینه جهت کاهش تصادف خودرو ها با عابران است. این را می شود از تعدد نصب پل های عابر پیاده در گوشه و کنار کشورمان دریافت که برای عبور شهروندان از آنها، هزینه فراوانی شده و می شود؛ پل هایی م ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

به گزارش چیزی. یک روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمیکیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش اخبار سرگئی توجیه و به بالاترین حد ممکن است. ماده چسبنده و لزج است که کلمات خود را بسیار مهم برای کمتر کسی به خود زحمت داد او در این, در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه کدورت ها از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "زباله" به عنوان تعریف شده در زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل است ؟ هیچ کس نمی داند که آخرین فیلم ابراهیم حاتمیکیا مانند 2 اثر نمی خانه سابق موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی‌کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع‌مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می‌داند؟ آیا این نخستین‌بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی‌کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم‌بندی‌های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی‌کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان‌ساز کرده است. بیشتر بخوانید: آقا ابراهیم! مرحبا به شرفت فیلم/ تعریف افخمی از فیلم به وقت شام و لاتاری حاتمی‌کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به‌جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه‌گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته‌اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان‌هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش‌هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می‌کشاند و هشداری به آینده پیش رو می‌دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش‌های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می‌گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه‌های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه‌ای» تا مساله‌ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش‌های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به‌جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش‌های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می‌کند و با کوباندن «ارزش‌ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می‌دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده‌آل‌های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می‌کنند. آنها نقد می‌کنند، هشدار می‌دهند، حتی گروگان (شاهد) می‌گیرند اما هیچ تیشه‌ای به ریشه گذشته نمی‌زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده»‌ای را تصویر می‌کنند که در آن ارزش‌های به‌جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود، نسبت محافظی که به اختیار می‌خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می‌خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش‌زمینه‌ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی‌کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب‌هایش بپردازیم. حاتمی‌کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می‌گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی‌ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می‌پرداخته و حالا می‌گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می‌کند و این دقیقا همان تناقض پرسش‌برانگیزی است که حاتمی‌کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می‌کند و حتی گزنده‌ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می‌کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه‌ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می‌دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می‌گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می‌کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی‌کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می‌کند، آنها نقد می‌کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش‌ها بی‌اعتبار شوند اما حاتمی‌کیا نقد می‌کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش‌ها بی‌اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش‌ها می‌زنند، «حکومتی» بودن نشانه‌ای از تقید به ارزش‌هاست، پس حتی در دولتی‌ترین فیلم‌های‌شان سعی را بر آن می‌گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می‌خواهند ارزش‌ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی‌کند، چرا که آنان نقد می‌کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش‌ها به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می‌گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی‌کیا می‌تواند تقسیم‌بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف‌تر و روشن‌تر از گذشته کند، آنها که نقد می‌کنند تا ارزش‌های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می‌کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم‌بندی سینمایی را می‌توان به غالب تقسیم‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می‌کنند خود را با انتقادات‌شان اعتبار ببخشند و آنچه می‌تواند ممیزه‌ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.