counter create hit

مطالب مرتبط:
فیلم های تلویزیون در تعطیلات آخر هفته

فیلم های تلویزیون در تعطیلات آخر هفته

به گزارش جهان نیوز، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «به اسب کهر بنگر»، «مادر من»، «امیدها و نجواها»، «عامل سوم»، «ستاره من»، «خاکسترنشین»، «عکس های هالیس وود»، «سفر سهراب»، «هرچه پیش آید»، «یاغی»، «حفره»، «شائولین»، «رویای طلا»، «سیارک تاریک»، «مرد ناشناس»، «م ...

مدیرعامل خانه کتاب: صنعت ترجمه لازمه فرهنگ هر کشور است

مدیرعامل خانه کتاب: صنعت ترجمه لازمه فرهنگ هر کشور است

مجید غلامی جلیسه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اهتمام ویژه به ترجمه اظهار کرد: متاسفانه شاهد بسیاری از ترجمه های کم رمق و کم اثر توسط برخی دانشجویان، سلبریتی ها و علاقه مندان ورود به این حوزه هستیم که عموما هم این ترجمه ها از آثار ...

دستمزد حاتمی کیا برای «به وقت شام» شایع است

روزنامه کیهان: مدير روابط عمومي سازمان اوج همه شايعاتي که درباره هزينه هاي ساخت فيلم «به وقت شام» منتشر شده را تکذيب کرد. محمد ذوقي، مدير روابط عمومي سازمان اوج در واکنش به شايعاتي که درباره دستمزد ابراهيم حاتمي کيا براي ساخت فيلم «به وقت شام» پرداخت شده به ...

پرفروش ترین فیلم های این هفته سینما

سینمای ایران طی هفته گذشته درگیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و همین عاملی شد تا اکثریت فیلم های روی پرده افت فروش بسیار زیادی را تجربه کند اما با این وجود فیلم آینه بغل باز هم توانست فروش خوبی داشته باشد. آینه بغل ...

قوچانی: لازم نبود حاتمی کیا جایزه جشنواره ای که نعشی از آن بر دست مدیرانش مانده را به رسمیت بشناسد

ابراهیم حاتمی‌کیا مانند هر ایرانی دیگری این روزها با این پرسش روبه‌رو است که اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ میانه‌رو است یا تندرو؟ با اپوزیسیون است یا از حاکمیت؟ مدافع دولت است یا منتقد آن؟ این پرسش‌ها البته در میان عامه مردم خریداری ندارد. به جز نهایتا (احتمالا) 25 ...

تلویزیون به مکعب خالی تبدیل می شود اگر...

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا، به وضعیت تلویزیون در این سال‌ها اشاره و بیان کرد: وضعیت تلویزیون بدتر شده و این مساله واقعا غم‌انگیز است. در گذشته شرایط راحت‌تر و آزادانه‌تری برای انتخاب موضوع، اجرا و غیره داشتیم اما در حال حاضر مطالب عجیب ...

هم آوایی ارکستر «گلهای نوین» در تالار وحدت

هم آوایی ارکستر «گلهای نوین» در تالار وحدت

ارکستر گلهای نوین به سرپرستی رامبد لطیفی، جمعه 18 اسفند 96 در ت ...

بارش برف و باران در ۱۴ استان

بارش برف و باران در ۱۴ استان

پلیس راهور ناجا اعلام کرد در حال حاضر در ۱۴ استان کشور بارش باران و برف گزارش شده است و رانندگان ضرورت دارد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.   به گزارش پارسینه، براساس اعلام پلیس راه راهور ناجا در حال حاضر در استان زنج ...

«لازانیا» به نیمه رسید

«لازانیا» به نیمه رسید

فیلمبرداری پروژه سینمایی «لازانیا» به تهیه کنندگی احمد احمدی و کارگردا ...

سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند

ساعت: 15:20 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314566 انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند استان تهرا ...

رییس سازمان اوج: صحبت های ابراهیم حاتمی کیا آغاز مبارزه است

به گزارش فارس، هفتمین جشنواره هم‌‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی  ققنوس، برندگان نهایی خود را شناخت. در این مراسم هنرمندانی چون محمد خزاعی، مرتضی شعبانی، رضا فرهمند، هوشنگ توکلی، هادی حجازی‌فر، جمال شورجه و علی رو ...

«بدون تاریخ، بدون امضا» رکورد نشکست!

«بدون تاریخ، بدون امضا» رکورد نشکست!

بانی فیلم: فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به گفته دفتر پخش آن فیلمیران، رکورد فروش در روز اول را شکسته است.خبری که حتی از سوی بازیگران فیلم هم در فضای مجازی بازنشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. اما آیا این خبر دقیق است؟!  ساخته وحید جلیلوند پس ...

استودیو تلویزیون در صحن امامزاده صالح (ع) +عکس

استودیو تلویزیون در صحن امامزاده صالح (ع) +عکس

انقلاب اسلامی همان کوثر و خیر کثیر است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، در کارگاه آموزشی کارشناسان پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه در ح ...

سه شنبه شب،سریالی باموضوع چهارشنبه سوری

سه شنبه شب،سریالی باموضوع چهارشنبه سوری

به گزارش جهان نیوز، سیروس کهوری نژاد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره آخرین فعالیت هایش گفت: در حال بازی در سریال "سه شنبه شب" به کارگردانی سید صادق پروین آشتیانی و تهیه کنندگی مهدی عبادی هستم که 70 در صد آن در تهران فیلمبرداری شده و 30 درصد باقی مانده تا 8 اسفن ...

یکی از خلاء های ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان است

به گزارش  ایلنا، در نشست نقد و بررسی فیلم «بی گدار» که درباره بحران های زیست محیطی در حوزه منابع آبی کشور است،  مجید عزیزی تهیه کننده فیلم  بی گدار  با اشاره به تحقیق ها و پژوهش های مستند درباره معضل آب در ایران، گفت: ما در 10 استان با بحرا ...

انتشار فیلمنامه کامل ایوان مخوف

انتشار فیلمنامه کامل ایوان مخوف

انتشارات روزنه مجموعه ‌کتابهایی به‌نام «هزارتو» را  به دبیری ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

به گزارش چیزی. یک روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمیکیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش اخبار سرگئی توجیه و به بالاترین حد ممکن است. ماده چسبنده و لزج است که کلمات خود را بسیار مهم برای کمتر کسی به خود زحمت داد او در این, در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه کدورت ها از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "زباله" به عنوان تعریف شده در زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل است ؟ هیچ کس نمی داند که آخرین فیلم ابراهیم حاتمیکیا مانند 2 اثر نمی خانه سابق موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی‌کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع‌مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می‌داند؟ آیا این نخستین‌بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی‌کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم‌بندی‌های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی‌کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان‌ساز کرده است. بیشتر بخوانید: آقا ابراهیم! مرحبا به شرفت فیلم/ تعریف افخمی از فیلم به وقت شام و لاتاری حاتمی‌کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به‌جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه‌گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته‌اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان‌هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش‌هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می‌کشاند و هشداری به آینده پیش رو می‌دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش‌های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می‌گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه‌های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه‌ای» تا مساله‌ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش‌های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به‌جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش‌های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می‌کند و با کوباندن «ارزش‌ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می‌دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده‌آل‌های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می‌کنند. آنها نقد می‌کنند، هشدار می‌دهند، حتی گروگان (شاهد) می‌گیرند اما هیچ تیشه‌ای به ریشه گذشته نمی‌زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده»‌ای را تصویر می‌کنند که در آن ارزش‌های به‌جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود، نسبت محافظی که به اختیار می‌خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می‌خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش‌زمینه‌ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی‌کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب‌هایش بپردازیم. حاتمی‌کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می‌گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی‌ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می‌پرداخته و حالا می‌گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می‌کند و این دقیقا همان تناقض پرسش‌برانگیزی است که حاتمی‌کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می‌کند و حتی گزنده‌ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می‌کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه‌ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می‌دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می‌گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می‌کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی‌کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می‌کند، آنها نقد می‌کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش‌ها بی‌اعتبار شوند اما حاتمی‌کیا نقد می‌کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش‌ها بی‌اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش‌ها می‌زنند، «حکومتی» بودن نشانه‌ای از تقید به ارزش‌هاست، پس حتی در دولتی‌ترین فیلم‌های‌شان سعی را بر آن می‌گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می‌خواهند ارزش‌ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی‌کند، چرا که آنان نقد می‌کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش‌ها به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می‌گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی‌کیا می‌تواند تقسیم‌بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف‌تر و روشن‌تر از گذشته کند، آنها که نقد می‌کنند تا ارزش‌های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می‌کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم‌بندی سینمایی را می‌توان به غالب تقسیم‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می‌کنند خود را با انتقادات‌شان اعتبار ببخشند و آنچه می‌تواند ممیزه‌ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.